Azonnali hatállyal távoznia kell Lázár János helyettes államtitkárának
Orbán Viktor már a tegnapi naptól felmentette Lázár műemlékvédelemért felelős kollégáját.
Orbán Viktor már a tegnapi naptól felmentette Lázár műemlékvédelemért felelős kollégáját.
Lázár János szerint 40 év elmaradottság után igyekeznek polgári országot építeni, amely nem könnyű, a közlekedéssel kapcsolatban pedig eddig az autópályák és a Volán-fejlesztések kerültek előtérbe, de most itt az ideje a kötöttpályás beruházásoknak. 16 milliárd euróról tárgyal csütörtökön a kormány.
Az építési miniszter már a 2022-es választások után ígéretet tett arra, hogy a beruházások csúcsán ő maga fog állni, a most életbe lépő jogszabály szerint az önkormányzatok puszta jóindulatból kaphatják vissza a tárcától a saját fejlesztéseik menedzsmentjét.
Hogyan változtatta meg a Covid a hozzáállásunkat a vasúthoz, és miért nem kezdtünk ezzel mégsem semmit? A piac oldja-e meg a problémáinkat? Képes-e az EU megreformálni a vasúti közlekedést és megregulázni a légitársaságokat? Miért nem vonatozzuk körbe Európát, miközben pont az európai – és benne a magyar – tudat szerves része a vasút? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ fenntarthatósági podcastunkban Spohn Márton vasúti- és közlekedési szakértővel, a Közlekedő Tömeg alelnökével.
A javaslat miniszteri hatáskörbe vonná gyakorlatilag az összes európai uniós forrásból megvalósuló városi, települési szintű beruházást, és csak politikai alkuk révén, a mindenkori miniszter jóindulatából kaphatná vissza egy város megválasztott vezetése a saját fejlesztési feladatainak irányítását – hangsúlyozza Vitézy.
A parlament plenáris ülésén a jövő szerdán szavaznak a beruházási törvény megváltoztatásáról.
A miniszterelnök márciusban lépett be a bizottságba, de most a kormány magyarázat nélkül visszavonta az erről szóló határozatot.
A miniszterelnök tesztvezetésre indult miniszterével, ahol Lázár János többször rászólt Orbán Viktorra.
Lázár Jánosnak csak a miniszterelnök mellett jutott hely.
A miniszter a MÁV forráshiányára hivatkozva felfüggesztette a régóta csúszó projektet.
Mindezek ellenére hamarosan kormány-előterjesztéssé válhat az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és a MÁV–Volán által kidolgozott tíz évet felölelő vasútfejlesztési koncepció.
Újabb botrány bontakozik ki a betelepülő akkumulátorgyárak körül: nincs megfelelő infrastruktúra, amelyen szállítani tudnák az árut. A közlekedési miniszter erőből próbál úrrá lenni a vasúti forgalom bohózattá fajuló akadozásán, miközben a kínaiak egyre dühösebbek.
Pénzhiány miatt lefújt fejlesztések helyett vasúti mellékvonal-bezárásokkal, Horthy-dicsőítéssel, jogi barkácsolással és MÁV-os, valamint minisztériumi tisztogatással tölti ideje javát Lázár János. A száműzetése után a kormányba visszavett politikus minisztersége eddig nem túl sikeres – szerencséje, hogy politikai hasznát Orbán Viktor nem csak ebben méri.
A zsidókat haláltáborokba szállító marhavagonokra emlékeztető kis vasútmodellt Keresztény Zoltán közéleti aktivista helyezte el a miniszter batidai ingatlana elé, emlékeztetve, hogy az általa elismerősen méltatott Horhty Miklósnak szerepe volt a zsidóság deportálásában.
299 paragrafus várja azt, hogy jövő szerdán a kormány megtárgyalja.
A kormányzó politikusok köreiben egyre szalonképesebb nagy formátumú államférfiként emlékezni az antiszemita kormányzóra.
Akkora számlát nyújtottak be kirúgásuk előtt a MÁV vezérigazgató-helyettesei Lázár János miniszternek, hogy abból már tényleg ki lehetett volna javítani a vasúti infrastruktúra főbb hibáit.